.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلنگری در آستانه سال نو و ورود مسافران نوروزی ؛
مرثیه ای برای جاده های مازندران !
شمال نیوز : وضعیت کنونی جاده های استان وحشتناک است . نه خط کشی درست و کامل را در جا ده ها می بینید و نه این که ایمن سازی لازم در جاده های اصلی شده است .
مرثیه ای برای جاده های مازندران !

شمال نیوز / محمد حسن آغاز : وضعیت جاده ها و کمربندی های استان وحشتناک است . شاید این تنها جمله ای باشد که بتوانم در آغاز نوشتار برای بحرانی بودن وضعیت جاده های استان بیان کنم .  .

 

رسیدگی به جاده های استان از مهمترین کارهایی است که بایستی در این ایام بیشتر به آن توجه کرد ، چرا که از اواخر اسفندماه ، میلیون ها خودرو مسیر گردشگری خود را به سمت استان ما تنظیم می کنند . چرا که آب و هوای زیبا و دسترسی کوتاه استان به پایتخت نشینان به شمال کشور  زمینه را برای گردشگری کوتاه و کم هزینه فراهم می کند .

 

وضعیت کنونی جاده های استان وحشتناک  است . نه خط کشی درست و کامل را در جا ده ها می بینید و نه این که  ایمن سازی لازم در  جاده های اصلی شده است .

 

استان مازندران بیش از  ۱۰ هزار  کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۳۵۰ کیلومتر آن را جاده های کوهستانی و برفگیر تشکیل می دهد و سالانه بین  ۱۱ تا ۱۳ درصد از تردد استانی در این محورها انجام می شود. "مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی مختلف از جمله دریا و جنگل، سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر از اقصی نقاط کشور است و ثبت حدود ۳۰ میلیون مسافر در سال نشاندهنده این مطلب مهم و اساسی است که ایمن سازی جاده‌های استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد"، چیزی که در عمل تحقق نیافته است .

 

کمربندی ها به خاطر بی توجهی مدیران شهری به بخشی از شهر تبدیل شده اند و در عمل راه را بر مردم و خودروها بسته اند و در آینده شاهد فاجعه ارتباطی خواهیم بود.  مسیرهای اصلی جاده های دسترسی به استان تهران و گلستان هم به خاطرفقدان همکاری وزارت راه ، مسیر پرخطر برای مسافران و مردم بومی منطقه است .

 

رفع نقاط حادثه خیز، آسفالت راه شهری و روستایی، خط کشی راه‌های استان، نصب حفاظ بتونی در مسیر های پرخطر و نصب علایم راهنمایی و رانندگی وظیفه راهداری و راهسازان استان است که با همکاری چند نهاد و سازمان باید انجام شود .

 

مازندران را نمی توان بدون تحولات اساسی در راهسازی رها کرد ، چرا که جان دهها هموطن و شهروندان مازندرانی در هر سال در خطر است که با افزایش مسافران و گردشگران دیگر استان ها بیشتر می شود .

 

توسعه و ایمن سازی جاده ای مازندران همواره دغدغه مسئولان و یکی از اولویت های اصلی مدیران ارشد استان است اما انگار این ایام مشکلاتی دیگر باعث شده است که به تاخیر بیفتد و در ایمن سازی کوتاهی شود .

 

در هفته گذشته ، ترددی که به سمت تهران داشته ام ،اوضاع را بسیار ناگوار دیده ام . راه اصلی مازندران هم به گلستان ، در محدوده  استحفاظی استان مازندران نامطلوب ، اما همین که وارد جاده استان گلستان می شوید ، توجه اساسی به خط کشی ها و حتی زیباسازی کنار جاده ها شده است .انگار پیمانکاران استان ما فقط برای ترمیم جاده اصلی به کار گرفته می شوند و هیچ تعهدی نسبت به شانه خاکی و کنار جاده ای ندارند. 

 

از دیگر مشکلات استان ، توسعه شهری در امتداد جاده های اصلی است که ظلم بزرگی به مردم همان منطقه که بر آمار تصادفات و کشته ها می افزاید . بطور مثال وقتی روستای هولار به شهر تبدیل می شود و راه دیگری هم از سمت سمنان به مازندران وجود ندارد ، چرا باید شاهد توسعه شهری در امتداد جاده  اصلی باشیم که بر خطرات جانی مردم می افزاید . یا وقتی که می توان با برنامه ریزی بعضی از نقاط را توسعه داد ، چرا راهسازی استان چنین اقدام ضروری را به انجام نمی رساند ؟! .

 

بارها تاکید داشتم که  خرابی جاده ها و افزایش تصادفات هم به مردم هزینه تحمیل می کند و هم نشان از ضعف مدیران کلان استان است که این مهم را جدی تلقی نمی کنند.

 

در این ایام فرصت مناسبی است که در کنار راهسازی ، به درختکاری هم توجه شود ، شایسته است با رعایت ایمنی و فاصله مناسب ، با هم کاری فرمانداران ،جاده های اصلی و فرعی استان درختکاری مناسب صورت پذیرد . انشالله که روزی شاهد زیباتر شدن و ایمن ترشدن جاده های اصلی مازندران باشیم .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.